Η παιδεία της κρίσιμης ώρας

σχολή ακαδημία

 

Ραφαήλ, 1510-1511, φωτογραφία

Φιλοσοφική Παιδεία, Προοπτικές

Παιδεία σημαίνει γιορτή και σχόλη, χαρά δημιουργία παιγνίδι

γνώση αυτογνωσία πειθαρχία αυτοπειθαρχία, φιλοσοφία 

και πρότυπα  ιστορικά και μυθικά  υγιή σε συνείδηση  ερμηνευτικά ανοδική

«Παιδεία δεν θα πει διάβασμα , μελέτη, κατοχή δεξιοτήτων. Παιδεία σημαίνει ποιοτικό μετασχηματισμό συνειδήσεων . Για αυτό παιδεία είναι κάτι ευρύτερο από την εκπαίδευση. Η εκπαίδευση  καθιστά  ικανό τον εκπαιδευόμενο  να αντιμετωπίσει τις βιοτικές του ανάγκες . Δεν πρέπει όμως  να σταματήσει εδώ αλλά να προχωρήσει παραπέρα προς την παιδεία του ανθρώπου. Η εκπαίδευση διδάσκει τον άνθρωπο τις επιμέρους αντικειμενικές αλήθειες των επιστημών . Η παιδεία αποκαλύπτει  στον άνθρωπο  την ΑΛΗΘΕΙΑ του, η οποία δεν υπάρχει χωρίς τον άνθρωπο  και συνίσταται σε ένα ποιοτικό  ευγενισμό της ζωής του. Στην εγκαθίδρυση  ενός συστήματος  αξιών που προικίζουν  με ένα βαθύ νόημα  τη ζωή του, τη μοίρα του και την παρουσία του στον κόσμο.»  Χ. Μαλεβίτσης, Η παιδεία της κρίσιμης ώρας, Εκδόσεις  Δωδώνη 1972

Η κρίσιμη ώρα της παιδείας  σημειοδοτεί και την κρίσιμη ώρα  της  ανθρώπινης ουσίας ανάμεσα από τις συμπληγάδες του  στυγνού τεχνοκρατισμού στον κόσμο των μηχανών , του  στείρου  κρατισμού  στον κόσμο του  δουλοπάροικου  φιλελευθερισμού και την πώληση κάθε ανθρώπινης αξίας στον κόσμο της εικονικής πραγματικότητος   μιας  έκπτωτης φαντασίας….για 10 λεπτά » διασημότητος»  στο ΦΒ  και στο διαδίκτυο χωρίς καμία παρουσία  αυτοσυνείδησης και αυτοπαιδείας.

Αστραία, Αύγουστος 2014, 6

1 σχόλιο

Filed under Βιβλία

1 responses to “Η παιδεία της κρίσιμης ώρας

  1. Παράθεμα: Παιδεία και Αυτοπαιδεία | Σε Α΄ Ενικό

«Το μυαλό δεν είναι ένα δοχείο που πρέπει να γεμίσει αλλά μια φωτιά που πρέπει ν’ ανάψει».Πλούταρχος